لحظاتی با امام زمان (عج)
احیای مراسمات اهل البیت علیه السلام
خدام ابوالفضل العباس
یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, :: 1:3 ::  نويسنده : مجید باوی

لحظاتی با امام زمان (عج) 

شیعه به انتظار زنده است و انتظار فرج از برترین عبادت ها ست. در بینش تاریخی شیعه ، حتما دنیا روی حکومت عدل امام زمان (عج) را خواهد دید و بساط ستم در نوردیده خواهد شد .

اعلان ظهور :

امیر مومنان (ع) می فرماید :

هنگامی که منادی از آسمان ندا می دهد : (( حق از آن آل محمد است ، شما اگر طالب هدایت و سعادت هستید بر دامان آل محمد (ص) ، چنگ زنید )) حضرت مهدی (عج) ظهور میکند .

شعار پرچم

هر حکومتی دارای پرچمی است که به وسیله ی آن شناخته می شود. انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) نیز پرچم خاصی دارد و بر آن شعاری نقش بسته است . البته هرچند درباره ی شعار پرچم آن حضرت اختلاف است ، ولی نکته ای در همه ی اقوال مشترک است و آن است که مردم را به فرمانبری از حضرتش دعوت می کند . در روایتی آمده است : بر روی پرچم حضرت مهدی (عج) نوشته شده است :  گوش شنوا داشته باشید و از حضرتش اطاعت کنید.

در جای دیگر می خوانیم :(( شعار پرچم مهدی (عج) البیعه لله ؛ بیعت برای خدا می باشد .

خرسندی جهانیان از قیام

رسول خدا (ص) می فرماید:

همه ی اهل آسمان و زمین، پرندگان، حیوانات درنده و ماهیان دریا، از ظهور حضرت مهدی (عج) شاد و خرسند می شوند .

امیر مومنان (ع) در این باره می فرماید : هنگامی که حضرت مهدی (عج) ظهور می کند، نام مبارکش بر سر زبان خواهد بود و وجود مردم سرشار از عشق به مهدی است به گونه ای که جز نام او هیچ نامی در یاد و زبان آنان نیست و با دوستی او ، روح خود را سیراب می کنند.

نجات محرومان

شکی نیست که قیام حضرت مهدی (عج) باعث بر قراری عدالت و ریشه کن شدن همه ی محرومیت ها از جامعه ی بشری می گردد. پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرماید : مهدی (عج) از امت من ، ظهور می کند ، خداوند او را به عنوان فریاد رس انسان ها می فرستد ، آن زمان مردم در نعمت به سر خواهند برد .

رسول خدا (ص) ، فریاد رسی را محدود به طایفه یا ملیت خاصی نکرده است ، بلکه با تعبیر مردم آن حضرت را رهایی بخش همه ی انسان ها می داند .

نقش زنان در قیام امام (ع)

با بررسی روایات درباره ی نقش زنان پیش و پس از ظهور حضرت مهدی (عج) به نکته های شایان توجهی دست می یابیم ؛ هرچند طبق بعضی از روایات ، بیشتر پیروان دجال را یهود و زنان تشکیل می دهند ؛ ولی در کنار آنان ، زنانی مومن و عفیف نیز هستند که در حفظ عقیده ی خود سخت کوش بوده ، از اوضاع پیش از ظهور بسیار متاثرند. بر اساس برخی از روایات، چهار صد زن هنگام قیام مهدی (عج) آن حضرت را همراهی می کنند و اکثر آن ها در بخش بهداشت و درمان مشغول فعالیت می باشند. البته در روایات درباره ی تعداد زنانی که به هنگام قیام حضرت با او خواهند بود ، اختلاف است. برخی سیزده زن نام می برند که هنگام ظهور حضرت مهدی (عج) با حضرتش می باشند و شاید آنان از کسانی هستند که از نیرو های اولیه و به اصطلاح کادر اصلی حکومت حضرت می باشند .

 

کرامات حضرت مهدی (عج)

جوشش آب و آذوقه از زمین

امام باقر (ع) می فرماید : هنگامی که حضرت قائم (ع) ظهور می کند ، پرچم پیامبر (ص) و انگشتر سلیمان و سنگ و عصای موسی همراه او خواهد بود ؛ پس به امر حضرت در بین سپاهیان اعلام می شود که ، کسی زاد و توشه برای خود و علوفه برای چهار پایان بر ندارد. برخی از همراهان می گویند : او می خواهد ما را به هلاکت بیندازد و مرکب های مان را از گرسنگی و تشنگی نابود کند ! اصحاب با حضرت حرکت می کنند ؛ به اولین جایی که می رسند حضرت (عج) سنگ را بر زمین می کوبد و آب و غذا برای نیرو ها و علوفه برای حیوانات بیرون می آید و از استفاده می کنند تا به شهر نجف می رسند .

عبور از آب

امام صادق (ع) می فرماید : پدرم فرمود : هنگامی که حضرت قائم قیام کند ... سپاهیانی را به شهر قسطنطنیه می فرستد. آن گاه که به خلیج برسند، جمله ای بر روی پاهای خود می نویسند و از روی آب می گذرند . رومیان این معجزه و عظمت را می بینند و یک دیگر می گویند : وقتی سپاهیان امام زمان این چنین باشند ، خود حضرت چگونه خواهد بود ! از این رو ، در ها را بر روی آنان می گشایند و سپاهیان حضرت وارد شهر شده ، در آن جا فرمانروایی می کنند .

شفای بیماران

امیر مومنان علی (ع) می فرماید : حضرت مهدی (عج) پرچم ها را به اهتزاز در می آورد و معجزات خود را آشکار می کند و به اذن خداوند چیز هایی را از نیستی به وجود می آورد . بیماران دچار پیسی و خوره را شفا می دهد و مردگان را زنده و زندگان را می میراند.

عصای موسی در دست 

امام باقر (ع) می فرماید : عصای موسی متعلق به آدم بوده ، که به شعیب (پیامبر) رسیده و پس از او به موسی بن عمران داده شده است ... چون از عصا سئوال شود سخن می گوید و آن برای قائم ما آماده است و آن چه موسی با آن کرد ، حضرت قائم نیز با آن انجام می دهد و هر چه بدان عصا دستور داده شود ، انجام می دهد و هرجا افکنده شود ، جادو ها را می بلعد .

ندای ابر

حضرت مهدی (عج) در آخرالزمان ظهور می کند ، بر سر آن حضرت ابری در حرکت است و هر جا برود ، آن ابر نیز می رود تا حضرت را از تابش خورشید حفظ کند و با صدایی رسا و آشکار ، ندا می دهد : این مهدی است.


نظرات شما عزیزان:

یکی بود یکی نبود
ساعت15:40---9 فروردين 1391
اللهم عجل لولیک الفرج
احسنتم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ

با سلام. این وبلاگ جنبه اطلاع رسانی و احیای مراسم های شهادت و ولادتهای اهل بیت را دارد. این وبلاگ زیر نظر وبلاگ مسجد حضرت ابوالفضل کیان است و امید است که با این وبلاگ بتوانیم قدمی برای اهل بیت بر داشته باشیم. التماس دعا
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان mazhabi و آدرس marasemat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 54
بازدید دیروز : 62
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 290
بازدید کل : 78991
تعداد مطالب : 71
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1